چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۲۶:۰۱

هجوم تجار نفتی برای اجاره نفتکش‎ها

باشگاه خبری فراساحل: ایجاد یک فرصت استثنایی برای صادرات نفت از خلیج مکزیک به غرب اروپا بازرگانان نفتی را بر آن داشته که تحرک خود را در بازار نفتکش‌ها بیشتر کنند. ایجاد یک فرصت استثنایی برای صادرات نفت از خلیج مکزیک به غرب اروپا بازرگانان نفتی را بر آن داشته که تحرک خود را در بازار نفتکش‌ها بیشتر کرده و به دنبال کشتی‎های بیشتری باشند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، اختلاف قیمت جهانی نفت برنت با نفت WTI آمریکا در پایان روز سه شنبه (26 مرداد 95) به دو دلار و 50 سنت رسید که بیشترین سطح اختلاف این دو شاخص نفتی از ماه فوریه 2016 محسوب می‎شود.


بیشتر شدن اختلاف قیمت این دو شاخص نفتی فرصتی را برای بازرگانان پدید آورده است و موجب شده که برای صادرات نفت خام به سمت بازارهای شرق اقیانوس اطلس رغبت بیشتری داشته باشند. محموله های نفت آمریکا که هم اکنون به سمت اروپا ارسال می شوند یکی از قابل توجه ترین و بزرگترین محموله‌ها از زمان برداشته شدن ممنوعیت صادرات نفت آمریکا در دسامبر 2015 تا کنون هستند. دو منبع خبری آگاه عنوان کردند که شرکت Astra Transcor Energy یا آسترا اویل نفتکش سوئزمکس Nantucker را برای بارگیری نفت سنگین کانادا در تاریخ 30 آگوست (9 شهریور 1395) اجاره کرده است. این نفتکش قرار است در هیوستن آمریکا بارگیری کند و سپس به سمت انگلستان یا دریای مدیترانه حرکت نماید.


در همین حال، شرکت Vitol نیز نفتکش سوئزمکس دیگری با نام Scf Baikal را برای بارگیری در تاریخ 20 اگوست (30 مرداد 95) اجاره کرده است. اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که این نفتکش نیز از خلیج آمریکا به سمت مدیترانه خواهد رفت. این اقدام در حالی انجام می شود که در هفته‌های اخیر قیمت حمل و نقل دریایی محموله‌های نفتی به شدت افت کرده است و همین موجب شده که صادرات نفت برای آمریکا از نظر اقتصادی به صرفه باشد. هر دوی این نفتکش ها با قیمتی نزدیک به 30 درصد از قیمت شاخص جهانی اجاره شده‌اند. همین نوع از نفتکش در ماه گذشته با 55 تا 60 درصد شاخص جهانی اجاره شده بود که در آن زمان قیمت بسیار مطلوبی به حساب می‌آمد.


صادرات بیشتر نفت سنگین آمریکا موجب افزایش قیمت شاخص نفت ترش این کشور به بالاترین سطح پنج ماه گذشته شد، این نوع نفت جهت مخلوط کردن با انواع دیگر نفت استفاده می‌شود. در همین حال، موسسه مشاوره Energy Aspects پیش بینی کرده است که با توجه به توقف‎های موقتی در عرضه نفت آفریقا، صادرات نفت آمریکا در هفته‌های آتی بیشتر می‌شود. گزارش‌های حاکی از آن است که طی ماه آینده بیش از 10 میلیون بشکه نفت به خارج از آمریکا ارسال می‌شود.



  کد خبر : 2186
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :